żywiec

maszyna vendingowa
i strona trzymajpion.pl

zywiec

Idea

Jak stworzyć kampanię promującą odpowiedzialne spożywanie alkoholu, która zainteresuje jak największą liczbę odbiorców? Co zrobić, żeby z pozoru nudny temat, stał się dla uczestników imprez atrakcyjny i angażujący? Właściwym rozwiązaniem okazało się połączenie kreatywnej inżynierii i elementów grywalizacji.

o projekcie

Zadanie było realizowane wspólnie z agencją Hill+Knowlton Strategies Poland, której klientem jest Grupa Żywiec. Kampania była częścią trasy koncertowej Męskiego Grania 2016 w Poznaniu, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Warszawie i Żywcu.

Po naszej stronie prac znalazło się przygotowanie serwisu trzymajpion.pl oraz zbudowanie maszyny vendingowej, która była główną atrakcją specjalnej strefy podczas koncertów.

zywiec

rywalizacja i zaangażowanie

zywiec

trzymaj pion!

Strona internetowa trzymajpion.pl zawierała najważniejsze informacje dotyczące tematu kampanii. Użytkownicy mogli dowiedzieć się więcej mi.in. o wpływie alkoholu na organizm czy zapoznać się z poradami, jak spożywać alkohol odpowiedzialnie. Serwis dawał również możliwość zalogowania się do udziału w konkursie, który miał miejsce w czasie koncertów.

Już podczas Męskiego Grania w strefie Trzymaj Pion uczestnicy brali udział w zabawie, której celem było… zachowanie pionu. Pierwszym zadaniem było rozwiązanie quizu na smartfonie dotyczącego umiarkowanej konsumpcji alkoholu. Należało bezbłędnie odpowiedzieć na trzy pytania. Następnie uczestnik sam mógł się przekonać, czy nadal jest w stanie trzymać pion. Jego stan trzeźwości weryfikowała maszyna vendingowa wyświetlająca na ekranie pozę, którą musiał powtórzyć. Była to na przykład jaskółka albo modliszka. Każdy, kto zdał test zdobywał nagrodę, a zdjęciem z oryginalną pozycją mógł pochwalić się na Facebooku.

Zakres prac

Zaprojektowanie i realizacja strony WWW oraz wykonanie interfejsu graficznego wraz z oprogramowaniem systemu zarządzania maszyną vendinggovą. Nadzór techniczny nad maszyną podczas eventów Męskie Granie.

Technologie

  • css3
  • html5
  • php
  • wordpress
  • adobe flash
  • kinect

efekty prac w liczbach

6 6 miast, w których odbyło się
Męskie Granie
3300 3300 uczestników
akcji w czasie koncertów
2000 Ponad 2000 wydanych
nagród
2000 Maszyna przejechała ponad
2000 kilometrów